Het leven van een tweedeklasser

Onze tweedeklassers hebben de voorbije tijd niet stilgezeten. We schreven ons eigen verhaal en lazen dit voor aan de kinderen van de tweede kleuterklas. We gingen veel zwemmen. Deze laatste zwembeurt voor de vakantie mochten we vrij spelen. Zeer leuk. We leerden tijdens de lessen wereldoriëntatie over ‘onze school’ en Lees verder

Thema Familie

Tijdens ons 1e thema ‘Het zit in de familie’ leerden we over onze levenslijn, we maakten een eigen stamboom, we leerden over de familie van de koning, over verschillende gezinsvormen en over personen in de familie die extra zorg nodig hebben. Om na te gaan of de kinderen van het Lees verder

Herfstuitstap naar het park

Lang geleden woonden een kruidenvrouwtje en haar dochtertje Elif in het park.Het meisje kreeg mooie rode laarsjes voor haar verjaardag, maar ze vond ze nietbijzonder genoeg. Op een dag toverde ze de witte stippen van de vliegenzwam ophaar laarsjes. Haar mama was boos. Nu waren er vliegenzwammen zonderstippen …Elif kon Lees verder

Strapdag

Als voorbereiding op de Strapdag, leerden we in de klas wat meer over Triatlon. Met voldoende weetjes op zak, speelden we vrijdag het Grote Strapdagspel! Zwemmen kwam niet aan bod, maar loop- en fietsopdrachten wel. Daarnaast kregen de verschillende groepjes ook weet-, doe- en puzzelopdrachten. We hadden het mooie weer Lees verder

Initiatie judo voor 5 en 6

Maandagnamiddag stond er voor de leerlingen van 5 en 6 een initiatie judo op het programma. Hiervoor trokken we naar sporthal Eternit. Daar stonden 2 lesgevers van judoclub Kapelle-op-den-Bos op ons te wachten. De les startte, zoals elke judotraining, met een begroeting. Dit als teken van respect naar de lesgevers. Lees verder

Laatste dagen in het 3e leerjaar

Om dit fijne schooljaar af te sluiten, stond er nog heel wat leuks op de planning: een bezoekje van Mil zijn babybroertje Ben, een uitstap naar de Pretpot waar we in het donker met een hoofdlampje mochten spelen en om te ontspannen na de proefwerken mochten we genieten in de Lees verder

Smakelijk en fit

Tijdens ons laatste thema smakelijk en fit brachten wij een bezoekje aan Prinsheerlijke aardbeien. We werden opgehaald met de tractor, we kregen er een rondleiding én we mochten zelf aardbeien plukken! We mochten ook Smurfenbrood en chocoladebroodjes gaan bakken bij bakkerij Melange. Samen met heel veel ander lekkers genoten we Lees verder