Tijdens ons thema ‘In de buurt van mijn school’ leerden wij Kapelle-op-den-Bos beter kennen. We maakten een wandeling door onze gemeente, hielden halt aan enkele speciale gebouwen, diensten, belangrijke bezienswaardigheden en toffe plekjes: de Jan Bogaertsbrug, het administratief centrum, de Schandpaal, beeldengroep ‘De Ontmoeting’, … ’s Middags ging er een wens in vervulling en aten we samen lekkere pizza! In de BIB mochten we een spel spelen om snel en gericht boeken te leren opzoeken. Terug in de klas, leerden we van een maquette een plattegrond maken, leerden we werken met een legende, duidden we onze afgelegde routes aan op verschillende kaarten en zochten we op de website van onze gemeente informatie over de verschillende diensten. We waren ook creatief en maakten onze eigen Mondriaanstad!
Schoolreis na het schoolfeest: een dag vol plezier!
Zoals elk jaar trokken de kinderen van de lagere school er na het schoolfeest weer op uit voor een fijne schoolreis. De leerlingen van het 5e en 6e leerjaar sprongen enthousiast op de fiets, terwijl Lees verder