De Kiem is een warme school waar “samen leven” centraal staat.  Elk jaar kiezen we een thema om de sociale vaardigheden van onze kinderen verder mee in te oefenen.  Jaarlijks wordt er rond het gekozen thema een projectweek uitgewerkt, waar vak- en klasoverschrijdend gewerkt wordt.

Dit schooljaar kiezen we voor het jaarthema “Dol op onze wereldbol”, gebaseerd op ons schooleigen opvoedingsproject.

Tijdens de 1e schooldag ontmoetten we vijf elfjes: het waterelfje, het lichtelfje, het luchtelfje, het aarde-elfje en de hartjes-elf.  Deze elfjes ontdekten een heus Kiempje!  Ze wensten het Kiempje het beste toe, samen met hun toverstokje.  De hartjes-elf hield de belangrijkste wens tot het laatste: veel liefde…  Samen met ons zal het Kiempje erin slagen om te groeien!

Vele jaren gingen voorbij…  Onze elfjes stelden vast dat ze het Kiempje op een goede plek in de aarde geplant hadden, hij was flink gegroeid!  De elfjes hadden nog een verrassing.  Dit schooljaar gaan ze VIJF keer langskomen om te zien hoe het Kiempje en wij groeien.  Die dagen gaan we de Kiempjesdagen noemen!

Alles wat je aandacht geeft, groeit…

Benieuwd?  Alle info en foto’s zal je hier kunnen vinden!